Publikationen
2024
- Holl, E., Sischka, P. E., Wagener, G. L. & Melzer, A. (2024). The Motivation to Play Scale (MOPS) - introducing a validated measure of gaming motivation. Current Psychology, 43. https://doi.org/10.1007/s12144-024-06631-z
- Holl, E., Wagener, G.L. & Melzer, A. (2024). Do gender stereotypes affect gaming performance? Testing the stereotype threat effect in video games. Game Studies, 24(2), https://gamestudies.org/2402/articles/holl_wagener_melzer
2022
- Holl, E., Steffgen, G. & Melzer, A. (2022). To kill or not to kill - An experimental test of moral decision-making in gaming. Entertainment Computing, 42, 100485. https://doi.org/10.1016/j.entcom.2022.100485
- Barcatta, K., Holl, E., Battistutta, L., van der Meulen, M. & Rischer, K. (2022). When less is more: Investigating factors influencing the distraction effect of virtual reality from pain. Frontiers in Pain Research, 2, 800258.https://doi.org/10.3389/fpain.2021.800258
2021
- Holl, E. & Melzer, A. (2021). Moral minds in gaming - A qualitative case study of moral decisions in Detroit: Become Human. Journal of Media Psychology: Theories, Methods, and Applications, 34(5), 287-298. https://doi.org/10.1027/1864-1105/a000323
- Melzer, A. & Holl, E. (2021). Players' moral decisions in virtual worlds: Morality in video games. In P. Vorderer & C. Klimmt (Eds.), The Oxford Handbook of Entertainment Theory (671-689). Oxford University Press.
- Melzer, A., Holl, E., Hale, M. L., Schatto-Eckrodt, T. & Frischlich, L. (2021). Mediennutzung und Medienwirkung in Zeiten der Pandemie. In C. Benoy (Ed.), COVID-19 - Ein Virus nimmt Einfluss auf unsere Psyche. Einschätzungen und Maßnahmen aus psychologischer Perspektive (2nd ed., 95-108). Kohlhammer.
- Holl, E., Hale, M. L. & Melzer, A. (2021). Corona and the Media - Effects of the COVID-19 pandemic and curfew regulations on media consumption. In G. Mein & J. Pause (Eds.). Self and Society in the Corona Crisis - Perspectives from the Humanities and Social Sciences (489-504). Melusina Press.
2020
- Holl, E., Bernard, S., & Melzer, A. (2020). Moral decision-making in video games: A focus group study on player perceptions. Human Behavior and Emerging Technologies, 2(3), 278-287. https://doi.org/10.1002/hbe2.189
- Melzer, A., Holl, E., & Hale, M. L. (2020). Mediennutzung in den Zeiten von Pandemie und Lockdown. In C. Benoy (Ed.), COVID-19 - Ein Virus nimmt Einfluss auf unsere Psyche. Einschätzungen und Maßnahmen aus psychologischer Perspektive, 112-121. Kohlhammer.
- Holl, E. (2020). Virtuelle Realität, das Spiel der Zukunft. In W. Amann & H. Sieburg (Eds.), Spiel-Werke: Perspektiven auf literarische Spiele und Games, 165-182. transcript.